E-mail: administratie@slankmetlinda.nl

Koolhydraatarm eten gedoe? Ik geef je mijn 5 beste tips!

Koolhydraatarm eten gedoe? Ik geef je mijn 5 beste tips!
31 juli 2017 Linda Nordholt
In Afvallen

Niets zo makkelijk om je broodje te smeren in de ochtend, in de middag, mee te nemen naar je werk. En in de avond een makkelijk maaltijd te maken, eventueel met een pakje. Geen oordeel of verwijt hier, maar dit is gewoon makkelijk 🙂

Starten met koolhydraatarm eten gaat met veel verandering gepaard. Verandering in denken en anders tegen eten aankijken (veel vet, help). Maar je dagen worden ook anders ingedeeld, je planning wordt anders, je staat wat langer in de keuken en ook dat moet je allemaal combineren met je dagelijkse gezin en werk.

Ik snap dus echt uitspraken als: ‘Wat een gedoe’. Helemaal ook als je niet veel lust of een slechte eter bent.

Maar weet je, het hoeft niet ineens perfect. Het is niet alles of niets. Het is het streven naar een blijvende verandering. Je gaat niet alles in 1 keer lusten. Je krijgt je gezin niet in 1 keer mee. Jij krijgt het niet in 1 keer in je dagelijkse leven ingepland. En dat is niet erg. Denk in stapjes….

Alles wat je een eerste keer maakt kost nadenkwerk. De tweede keer is het al makkelijker

  1. Begin makkelijk met een makkelijke dagindeling en leg eerst de focus op een goede avondmaaltijd. Kies de recepten die je het meest aanspreken en begin daarmee. Maak een koolhydraatarme avondmaaltijd en doe er aardappeltjes bij voor je gezin
  2. Vooruit plannen is van groot belang: plan je boodschappen, plan je dagen en plan je tijd. Maak meerdere porties vooruit. Maak bij de avondmaaltijd een extra portie voor de volgende dag
  3. Zorg voor een basisvoorraad. En maak hiermee een eigen voorraad kast of plank in de koelkast. Of een eigen lade in de vriezer
  4. Kies gewoon makkelijke tussendoortjes. Maak zakjes met noten. Kook op zondag extra eitjes
  5. Maak een eigen receptenboekje met recepten die makkelijk zijn. Kies iedere week weer 2 recepten uit om te proberen.

Maak van het boodschappen doen een keer een uitje voor jezelf. Etiketten lezen, opschrijven….Zo weet je bij de volgende keer al sneller wat je nodig hebt.

Des te meer tijd en energie je er bij de start insteekt, des te beter en sneller het in je systeem komt.

Comments (4)

  1. Rita 2 jaar geleden

    Hoeveel eiwitten en vetten mag je per dag?
    Ik vind t wel veel werk; ik werk 4 dagen en kan tussen de middag geen maaltijd bereiden en s morgens ook teveel werk:

  2. José Brok 2 jaar geleden

    mag ik ook minder eten? Over 2 weken contact met huisarts en daarna beslikof ik mee wil doen. Dank tot zover

    • Auteur
      Linda Nordholt 2 jaar geleden

      Je mag minder eten, maar ga nooit lager dan 1200 calorieën en zorg voor voldoende eiwitten en vetten. En eet tot je vol zit.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*